WebEDISON - FAQ - Problemen met aanmelden met federaal token.

Indien je problemen hebt met aanmelden, sluit alle browservensters, start de browser opnieuw en probeer opnieuw aan te melden.
Opgepast: als jouw schoolpakket ook via de browser werkt, moet je het schoolpakket ook sluiten.

Indien dit niet lukt, probeer jouw federaal token met paswoord en codes uit op www.taxonweb.be (doorklikken op Naar mijn aangifte in het midden).

Indien je daar de melding krijgt dat jouw token geblokkeerd is, kan je:
- een uur wachten waarna jouw token automatisch gedeblokkeerd wordt
- via Mijn digitale sleutels kan je jouw token deblokkeren. Je kan met jouw eID, jouw token deblokkeren.  

Blijf je problemen ondervinden, contacteer de servicedesk van fedict (Federale Overheidsdienst Informatie- en Communicatietechnologie). Telefoon Fedict Helpdesk  0800 16 586

Lukt taxonweb wel, maar WebEDISON niet, dan heb je waarschijnlijk geen rechten meer voor WebEDISON.
Contacteer hiervoor jouw Edisonbeheerder.  Normaal is dit de directeur of iemand anders met het recht Edisonbeheerder. Zij kunnen jouw rechten nakijken en beheren WebIDM/Gebruikersbeheer: https://ov-idbeheer.vlaanderen.be.

Als je werkt met Internet Explorer moet je *.vlaanderen.be en *.belgium.be bij vertrouwde websites zetten. Klik hiervoor bovenaan rechts op het tandwieltje Icoon tandwieltje Internet Explorer: Kies Extra - Internetopties - tabblad Beveiliging - zone Vertrouwde websites - knop Websites, vink onderaan Serververificatie (https:) uit, typ *.vlaanderen.be en klik Toevoegen.

 

vertrouwde_websites_ster_vlaanderen_toevoegen

Voeg ook de andere site toe door *.belgium.be in te typen bij "Deze website aan de zone toevoegen", klik daarna op de knop Toevoegen. Vink onderaan Serververificatie (https:) terug aan en klik knop Sluiten.

vertrouwde_websites

Ga naar knopknop_aangepast_niveau- Diversen  – Gemengde inhoud weergeven – bolletje zetten bij Inschakelen en klik op knop OK.
gemengde_inhoud_weergeven

 

Klik Ja op de volgende vraag:venster_waarschuwing
Indien het probleem blijft, ga naar het tandwieltje Icoon tandwieltje Internet Explorer Kies Extra - Internetopties - Tabblad Beveiliging - Vertrouwde websites, controleer dat het beveiligingsniveau op Normaal (of lager) staat, zoniet klik eens op de knop Standaardniveau, bevestig, sluit Internet Explorer en probeer opnieuw. Probeer ook lagere beveiligingsniveaus. Altijd eerst Internet Explorer sluiten en dan pas proberen.

 

beveiliging_zone

Indien het niet duidelijk is of het lukt niet dan contacteert je de Edison-helpdesk.